SimCity4 - Szintezési informácók (régió szintü)

Szerző: Nyifi

Van a játékba beépítve egy bizonyos kapcsoló, ami azt jelenti, hogy egy bizonyos lakosságot el kell érni, hogy magasabb szintre (stage) kerülj, és magasabb szintű épületeid legyenek .
Ha a hely szűke miatt nem tudsz új területeket beépíteni, akkor kell a szomszéd város, ugyanis a kapcsoló régiószintű .

Idézet a PCG gaming guide-jából:

„Stage cap”, a nagyság mércéje

Tömören kifejezve ez a kapcsoló akadályozza meg, hogy egy faluban felhőkarcolók épüljenek. Az anyagi megfontolások mellett ezért sem érdemes nagy sűrűségű zónákkal indítani egy várost, hiszen ott is csak kis házak és üzletek épülnek először, eme kapcsoló miatt. Jöjjön egy táblázat ismét:0
300 stage 2 start
390
507 stage 3 start
659
857
1114 stage 4 start
1448
1882
2447
3181 stage 5 start
4135
5367
6989
9086 stage 6 start
11 812
1 5365
19 963
25 952 stage 7 start
33 738
43 859 stage 8 start
57 017
74 122
96 359
125 267


És akkor a magyarázat. Fenti táblázat a lakó- és kereskedelmi övezetekre vonatkozik, az egész régióra nézve. Azaz, a második fázisú lakóépületek akkor kezdenek el épülni, ha a régió polgárságának összlétszáma átlépi a 300-as értéket. A szimuláció nemcsak ezt tartja azonban nyilván, hanem súlyozza is, például a 6-os fázist elérve a következő táblázat alapján: 1 6%
2 11%
3 15%
4 34%
5 24%
6 10%


Ez azt jelenti, hogy (megint csak a teljes régiót nézve!) a teljes épületmennyiség 6%-a lehet 1-es fázisú, 11%-a kettes, és így tovább. A legmagasabb, 8-as fázisban ez a táblázat már így néz ki:1 1%
2 2%
3 5%
4 10%
5 15%
6 18%
7 29%
8 20%


E szerint teljes régiódban mindössze az épületek 20%-a lehet Empire State Building nagyságú szörnyeteg, ami nagyjából ismét csak „életszagú”. Mindezekhez még egy fontos információ: alacsony sűrűségű övezetben 1-3 fázisú épületek épülhetnek, közepesben 4-6, míg nagy sűrűségűben 7-8-asok. Ebből az is következik, hogy (ismét: régiós szinten!) felesleges 1114 lakos alatt közepes, vagy 25 952 alatt nagy sűrűségű övezeteket létrehozni, hiszen nagy toronyházak úgyse fognak épülni a népességlimit miatt. Az ipari zónákban kissé mások az értékek, de nagyjából megfelelnek a fentieknek. Ez egyébként egy meglehetősen jó érv a régiós játék mellett, vagyis hogy az igazi fejlődést az generálja, ha nagyobb lélekszámnál már elindítasz pár szomszédos várost is a fejlődés rögös útján…

Regisztrált, bejelentkezett felhasználóinknak lehetősége van új szócikk írására is! Regisztrálni itt tudsz.

  « vissza a lexikon főoldalára